lördag 10 juli 2010

Saker Mary inte vill göra när det är megavarmt:

Baka. Diska. Har gjort både och idag. Fick svettattacker in emellan. Började dagen med var jag trodde var en ofarlig promenad till torget och till affären men kom hem som ett vrak, fullkomligt genomsvettig och knallröd. Himmel vad det är varmt. Har efter det legat på sängen och druckit isvatten och tagit mig för absolut nada. Som Musse säger, jag fattar inte hur grekerna kunde skapa en civilisation istället för att bara äta fetaost och dricka vin i skuggan av ett olivträd. Det hade jag tusan i mig gjort. Sen kommer ju historien klart inte att minnas mig heller, men det är ju en annan femma.

Anyhooow, på grund av värmen hatar jag idag människor som har:
Båt.
Hus vid havet.
Egen trädgård.

Ungefär den känslan. Later gators.

2 kommentarer:

B sa...

Haha, vilken tur att jag är lite mer arbetarklass och bara har tillgång till ett hus vid en insjö. (finns ju båt och trädgård, men jag betraktar dem inte som mina, då de rent lagligt inte är det)
Hata mig inte?

Mary sa...

Hahaa klart jag inte hatar dig, i alla fall inte om du bjuder in mig till huset. Ja? Jag tar med vin vettu.