tisdag 26 oktober 2010

Idag fyller min fina mamma år - ha den äran Barbara!

En liten historia om min ömma moder:

När jag var liten hade mamma långt rött hår och hetsigt temperament. Rött hår har hon fortfarande, fast nuförtin finns det nog inget som kan hetsa upp henne. Men då, hetsig som tusan var hon. Med hennafärgat hår. Hon skyllde sitt heta temperament på att hon kom från Italien. "Hemma i Italien...", sa hon alltid, där var alla hetsiga. Det här var typiskt för mamma, att överdriva och hitta på lite. Men barn är ju som dom är så jag trodde henne, men jag fick inte riktigt ihop det för mormor var ju inte från Italien, så mycket visste jag. Hon var ju från Göteborg. Så något konstigt var det. Fast mest var jag ledsen över att jag hade tråkigt ljusbrunt hår istället för fint rött som mamma, och att jag kom från Sverige och inte från Italien. Jag var nog redan där införstådd med att jag var tråkig. Men mamma, hon är technicolor på alla sätt och vis. Och den bästa jag vet.

1 kommentar:

Pe sa...

Oooh my god va du är söt!!! Puss