måndag 7 mars 2011

Nr: 247

Åkidåki nu är jag tillbaka från Claesan, där inhandlade jag två tvättpåsar, en liten påse skruvar och en stor plastlåda med lock i vilken jag nu har stoppat ned allt det jag inte längre får plats med i badrummet eftersom där nu ska vara fint och snygg och välordnat. Så ett par hårborstar, två necessärer, en sminkväska full med hudvårdsprover samt lite annat gott och blandat befinner sig nu i nämnda låda. Planen är nu att den ska in i klädkammaren, någon stans. Oh well, jag förstår att ni antecknar.

Anyhoodels, vad tänkte jag säga? Jo följande: Igår var det rasande grant vårväder, sol och blaues himmel och lite kallt men helt fantastiskt efter ett antal månaders mörker, så Musse och jag var lika oorginella som halva stan och gick på söndagspromenad. Väl i Slottsparken träffade vi på en kompis och hennes pojkvän. Och sen, utan att jag vet hur det egentligen gick till så stod vi där, två par på en bro i parken och pratade badrumsrenoveringar och köksluckor och var man kan hitta billiga beslag och jag har sällan känt mig mer medelklass eller mer medelålders. Gode. Tid. Det måste enbart vara försynen som gjorde att vi inte utbytte tips på bästa surdegsreceptet eller pratade om hur svårt det är att hitta bra dagis till Saga och Vide. Typ.

1 kommentar:

B sa...

HAHAHAHAHAA!

Vilket miffo du är!