torsdag 10 mars 2011

Nr: 253

Jag fick faktiskt upp den där jämrans hyllan härom dagen. Alldels själv. Långt om länge, men ändå. Nu vill jag göra om i köket, och det här känner jag, det här kan vara något som kommer att straffa sig rejält. Men åh jag drömmer om citrongula luckor och ett rutigt golv och väggar som INTE är strukturtapet. Alltså det är strukturtapet i hela lägenheten, vad är det för sjuk hjärna som tyckte att det var en bra idé? Anyhooow, Musse har fått ett jobb idag. Han börjar på måndag. Och det är ju så himlans toppen och alles men suck vad det får mig att känna mig ännu mer värdo än innan. jag vet inte vilket som är värst, att vi båda är misslyckade och arbetslösa eller om bara jag är det. Ingetdera alternativ känns sådär tilltalande, måste väl erkännas. Oh well, ikväll ska jag tvinga mig att göra något som innefattar ett par av de värsta sakerna jag vet: människor jag inte känner och nya situationer. Hatar att göra nya saker. Verkligen. Aja, det kan liksom inte bli sämre, tänker jag. Inte mycket i alla fall.

Inga kommentarer: