onsdag 13 juli 2011

Nr: 327

Ahaha det känns så himla bra när jag sitter och ostbågsfantiserar och får mejl från bibblan om att boken jag har beställt finns att hämta och boken ifråga är Kognitiv beteendeterapi vid hetsätning och övervikt. Ahahahah igen.

Jag får meddelande från bibblan mest varje dag, är mycket nöjd med att jag har upptäckt "beställ"-ikonen, den klickar jag på jämt. Jag avskyr Malmös stadsbibbla, den är urdålig, så nu känner jag att jag får lite hämnd när dom får jobba lite. Jag hämtar givetvis böckerna, men ändå, det känns bra. Härom dagen hämtade jag Tom Rachmans The Imperfectionists som är en lättläst trevlig liten bagatell, jag förstår inte riktigt varför den har hyllats så men jag tycker om den och den är välskriven och intelligent, till skillnad från mycket annat. På tal om sådant som inte är välskrivet och intelligent så går Jens Lapidus nya "roman" (här känner jag att citationstecken onekligen är på plats) som följetong i min dagstidning, och gode moses vad dåligt det är. Jag försökte läsa, bara för att, men det var så simpelt att jag inte förstod något. Som syrran konstaterade, "Mina statusuppdateringar är bättre än det där". Så sant, så sant.

Inga kommentarer: