lördag 16 juli 2011

Nr: 329

Idag är det utflyktsdag för Team dork. Målet är Bosjökloster, nästan exakt mitt i Skåne. Musse har aldrig varit där och jag har nog pratat lite för mycket om det för han har väldigt höga förväntningar för egentligen är det inte så rafflande, om man inte tycker att en fint litet slott, en sjö där man kan ro och en slottspark med lamor och getter är vansinnigt spännande. Fast vi är ju båda två skrämmande lättroade och det ÄR ett av mina favoritutflyktsmål så jag ser fram emot det mycket. Planen är att spankulera i parken, äta lite ostpicknick och kanske ro lite. Senast jag rodde på sjön, med modern och systrarna, fick jag typ dödsångest och bah "Ro in till bryggan, det här är livsfarligt". Gör mig inte riktigt på sjön, om man säger. Men i alla fall, Musse är helt pepp "Åhh jag vill titta på lamorna, men synd att där inte är minigrisar....". Musse älskar minigrisar. Jag oroar mig dock för en tågresa följd av en kortare bussresa med två stinkande ostar. Vi kommer att bli mindre populära, är jag rädd. Oh well, det är smällar man får ta. Och vad gör man inte för lite ost? Ganska mycket, om man heter Mary. Men det vet ni ju redan.

Inga kommentarer: