måndag 29 augusti 2011

Nr: 342

För att lägga ännu en sak till listan över saker som skrämmer mig inför morgondagen, utöver den där kursen alltså: jag har ett möte som eventuellt kan vara en inledande anställningsintervju för ett jobb på ett forskningscentrum som, ja, det ligger inte i Malmö i alla fall. En kompis bah "Det här skulle du vara perfekt för, ring henne här och boka en tid hon är i Malmö nu". Så jag ringde och jag har i ärlighetens namn ingen aning om vad jag gör men jag ska träffa en kvinna imorn och prata om, ja jag vet inte vad. Om ett jobb? Kanske? Två så jobbiga saker efter varandra tar liksom ut vartannat så jag känner mig helt lugn nu och bah "Jaja det löser sig väl". Men helt ärligt, jag är mest nyfiken på vad som kommer att hända. Ni vet när man uppriktigt bara tänker "Åh jag undrar hur jag kommer att hantera det här?". Så liksom. Den känslan.

Anyhooow nu gör jag tomatsoppa på färska tomater med massor med vin, vitlök, persilja och oregano. Och chili. Dom två finaste komplimangerna jag har fått av Musse är:
1) Att jag ser ut som en folksångerska
2) Att jag gör väldigt god tomatsoppa

Inga kommentarer: