lördag 10 september 2011

Nr: 357

Ahhhhhh jag blev helt gråtfärdig när jag nyss kollade min inbox och hade fått det här mejlet från den ena läraren:

Ville också säga att det är väldigt roligt att du går kursen. Det är väldigt givande som lärare att ha en sådan elev som du som vill något och som lägger ner den tid det tar att tillägna sig ny kunskap.

Ahhhh det kan vara något av det finaste jag har varit med om, döör lite. Om han bara visste att det enda jag kände efter senaste träffen var att "Näe jag vill inte gå kursen den är hemsk och jag är dum".

Det enda minuset: nu måste jag verkligen kunna säga något vettigt på tisdag om dom helt obegripliga texterna som är på den nivån att jag blir glad och förvånad dom gånger under läsningen som jag hittar en mening där jag faktiskt förstår alla orden. Alltså vad är det med filosofer som hittar på egna ord och begrepp? Arrgghh! Men ni hajjar pressen va? Gode. Tid.

PS: Maja, det går bra att säga "Vad var det jag sa?". Vassego.

PS2: Kan inte låta bli att tänka att det egentligen är så att han kände att jag var, ehh ska vi säga mindre begåvad, och behövde lite uppmuntran. Oavsett var det ju jätterart.

1 kommentar:

maja sa...

Hahaha! Vad var det jag sa? :D