lördag 4 februari 2012

Nr: 433

Idag: bästa lördagen på länge.

Den inleddes med en tvåtimmarspomenad i minus tretton och strålande sol. Alltså jag kan bara inte vara inne då. Musse låg och trynade men jag klädde på mig lager på lager tills jag kände mig som en rysk liten gumma och sen gick jag i parken, längs kanalen och på körrgårn. Åh. Nu ligger jag i soffan och läser och Musse hämtar filt när jag fryser och gör te till mig och lagar lördagslunch åt oss. Älskar att höra hur han hummar och fixar i köket.

Frös som baskat när jag kom hem efter promenaden och Musse bah "Jag har din favoritkjol här den kanske du vill ha" och så kom han med min fleecefilt som jag alltid har runt midjan. Han känner mig så väl!

Var lite orolig för att han skulle vilja se Melodifestivalen ikväll, det är det värsta jag vet men Musse är dessvärre oroväckande road. Jag bah "Jag kan kolla på film på dattan i sängen, det är lugnt". hans kommentar var "Jag tittar hellre på en animerad utomjording med dig än på Melodifestivalen ensam". Gulle!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, the lovestory of Mary&Musse... I just love it!! Blir varm i hjärtat när jag tänker på hur fina ni är.

Mary sa...

Åh Lillis!

Svära sa...

Oh vad Jens är såå himla bäst! Du får massa extra+