måndag 13 februari 2012

Nr: 443

Här kommer veckans intressanta inlägg så fokusera nu:

Saker jag måste köpa före helgen:
1) Strumpbyxor
2) Deodorant

Strumpbyxorna behövs till helgens bröllop, en av Musses kusiner gifter sig. Jag har klänning, skor och alles, förutom strumpbyxor. Är i ärlighetens namn inte sådär jättepepp, Kommer garanterat att vara ett sådant där kalassvennigt bröllop, ni vet körrka och församlingshem/bygdegård/idrottsföreningnslokal och töntiga tal och "spexiga upptåg" och om det rings i klockor så att alla ogifta kvinns/ogifta karlar ska upp och pussa på brudgummen respektive bruden så tänker jag betrakta mig som gift och bli sittande. Gode tid, de kan vara det värsta jag vet. Lär ju dyka upp ett sånghäfte någonstans under kvällen också, sätter en peng på det. Ju mer jag tänker på det desto mer vill jag stanna hemma. Oh well. Det är inte mycket att be för. Hoppas jag får trevliga bordsgrannar i alla fall. (Jobbig grej i och med det, frågan "Vad gör du?". Alltså vet ju att det jag håller på med låter helflummigt om man inte är inne i svängen, och jag vill verkligen inte prata om min uppsats eller förklara vad det är jag gör för något. Borde fundera ut smarta och trevliga svar, men vet ju nästan inte ens själv vad det är jag skriver om. Arhhh!)

Deodoranten behövs efter som jag har lagt mig till med ovanan att svettas hela ti'n. Vet inte vad det är för fel på mig, blir liksom svettig bara jag är hemma. Musse har ju tack och lov väldigt dåligt luktsinne, men för egen och andras del känns ju deodorant som en bra giv. Köper alltid Bats oparfymerade variant på Apoteket, lätt den bästa.

Slut på mördande tråkig info.

2 kommentarer:

Orbrab G sa...

ett bröllop jag var på där låg små lappar på tallrikarna och det var lite av vad bordsgrannarna hade för intressen det tyckte jag var himla bra, direkt blev det prat typ; vad står på din lapp - men ha ha du menar inte att jag anses musikalisk, här står att du är en hejare på att fälla träd, va står det så om mig!! Du fattar va... (har jag lyckats förmedla vad tanken var egentligen)

Mary sa...

Ja det är poppis, har jag också varit med om. Kan ju vara småkul. Det finns ju värre saker i alla fall.