måndag 13 februari 2012

Nr: 445

Ett skämt jag kan skratta åt för mig själv, ofta, ofta:

Polisen arrangerar olympiad. En av grenarna är tvåhundra meter "Hur var det här då?".

Alltså jag vet inte varför men det roar mig något ENORMT. Fnissar som en dåre. Nästan i stil med Johan Glans kåckahistoria. Dör bara jag tänker på den.

Musse har i flera dagar lovat att läsa mina två inledande uppsatskapitel. Inte har han gjort det. Idag när han kom hem skulle han bara äta ägg och majjo-macka först (alltså jag dog och satt bara och glodde på honom och kunde inte sluta säga "Gud vad det ser gott ut", älskar ägg, älskar majonäs. Äter inget av det på grund av äggen.) och sen, sen skulle han läsa mig uppsats. Gjorde han det? Nej. Istället hittade jag honom framför dattan i köket där han fnissade åt Arnold Schwarzenegger-pranks på Youtube. Känner att jag förstår honom. Hade jag ett val skulle jag lätt välja Arnie framför uppsatsen. Lätt.

2 kommentarer:

Barbara sa...

Men varför förstår jag inte Polisens olympiad? Känns pinsamt, men Johan Glans skrattar jag väldans mycket åt + David Batra...

Maja sa...

Men du Mary, du kan ju göra dina egna ägg! Här har du ett recept. http://veganvintage.wordpress.com/vegansk-mat/aggfria-agg/

Och äggfri majo kostar 10 pix på hemköp. (om du är mer finsmakare än så har jag ett veganrecept någonstans på hemgjord majo).